A kis tavak csábító őszi hangulata és egy baráti horgászat remek lehetőség volt arra, hogy majd két év után method kosarat és csalitüskés előkét szereljek a feeder botjaimra.

Még október végén szúrtam ki magamnak a Békéscsaba határában fekvő Néveri Horgásztavat.

Sanyi barátomat szerettem volna elvinni egy pörgős, eseménydús horgászatra. A finomszerelékes horgászat technikás ágazata, de némi érzékkel és odafigyeléssel gyorsan elsajátíthatóak az alapjai a method feeder horgászmódszernek. Pont van is erre két megfelelő feeder botom, így már csak egy tavat kellett keresnem hozzá. Azt szerettem volna, hogy egy intenzíven telepített, de ne csak nagy pontyos víz legyen, esetleg szép keszegek és kárászok is lakják. Némi keresés után bukkantam rá a Néveri Horgásztóra. Tetszett a képeken is a hely, találtam róla bőven sok hasznos és biztató információt.
Már megérkezésünkkor nagyon hangulatos volt a kis tó, körben szépen elrendezett parttal.
Ehhez társultak színes lombozatú fák, az enyhén csípős reggel és a felbukkanó nap sugarait megtörő köd. Így volt igazán idilli őszi a környezet.

Sanyinak még elmondtam reggel a method gyorstalpaló befejező részeit, amire már este nem jutott idő. Közben bekevertem és átrostáltam az etetőanyagokat. Több keveréket is vittem magammal, mivel volt lehetőségem, ezért többet is kipróbáltam.

A kedvenceim közé tartoznak az ananász ízesítésű etetőanyagok és csalik, nekem folyó és állóvízen egyaránt nagyon beváltak, így a Magic Method keverékekből is ezt az ízesítést választottam Mixben és Pelletben is.

A lehűlt vízre fejlesztett (de megjegyzem nem csak hideg vízben működő) Cold Water Method Mixek is kiváló alternatívát jelentenek, így ebből más ízvonalról, a fekete fűszeres ízesítésűt választottam.

Egy napnyi horgászathoz gondoltam, csak elég lesz ennyi.
A mixet rostáltam, a pelletet pedig lassan vizeztem fel, nem áztattam.

Az első halam a kezdés után nem sokkal el is húzta. Már a kapáson lehetett látni, hogy nem ponty, de van kapás, ez a lényeg, ezért jöttünk. Egy szép keszeg.

Sanyi is gyorsan neki látott a halak megfogásának. Az első félórában már el is húzta neki egy ponty. Jól akadt, jól ment a fárasztás is. Működött a technika és tachtika is. Számomra azért fontos, mert a horgásztársam ritkán horgászik, method feederes pecán még biztosan nem is volt előtte. A vízterület idegen volt, nem jártam még itt előtte, ezért volt bennem némi félsz.

Sanyi barátom első method pontya

Nagyon egyszerű módját választottam a felszerelésnek, pont azért, hogy a barátom is könnyedén fel tudjon csalizni és meg tudja tölteni az etetőkosarat.

Method Flat Feeder kosarat használtunk, 20 grammos méretben. A töltőszerszám jól működött. Egyedül arra kellett ügyelni, hogy az etetőanyagnak mindig megfelelő legyen az állaga.

A waftereket csalitüskére tűztük. Szoktam fűzött csalival horgászni és kötöttem már ilyen horgokat, de ránézésre nem tudtam megmondani, hogy melyik csalihoz mekkora horgot használjak, ezért úgy készítettem el őket, hogy a felkötött tüskére feltűztem a csalit és ahhoz mértem. Ez segített a horgok és csali távolságának meghatározásában is.

Az elsődleges csaliarzenál sem volt bonyolult, viszont bőven adott variálásra lehetőséget. Szín és íz szerint is jól elkülönültek, így, ha netán valamelyik iránt lankadt volna a halak érdeklődése, akkor volt mihez nyúlni.

Fűszer-hal – Magic Method Wafters 8mm
Ananász-hal – Magic Method Wafters 8mm
Ananász-tutti-frutti All-In Wafters 8mm
Fekete Fűszeres – Cold Water Wafters
Bordó Gyümölcsös – Cold Water Wafters

Én az ananász-hal ízesítésűvel kezdtem a reggelt, Sanyi pedig a Fűszer-hallal. Valahogy az volt az érzésem, hogy az ananászos etető mellett inkább a csali színe lesz meghatározó, nem az íze. Hogy így volt-e, azt csak a halak tudják pontosan, az viszont biztos, hogy a reggeli órákban én inkább kisebb halakat, keszegeket és kárászokat fogtam, amíg Sanyi húzta mellettem a pontyokat a fűszer-hal csalival. A délutáni napos órákban viszont az ananász-hal kezdte el hozni a pontyokat.

Ahogy jobban kisütött a nap, a sárga színű csali is egyre jobban tetszett a pontyoknak
Sanyi nagyon éli a method feeder technikát 🙂

Ehhez a típusú horgászathoz és ehhez a felszereléshez Preston Tyson Feeder botokat használtunk. Én a 2,70 m, Sanyi a 3,00 m hosszú feederrel horgászott.

Fogtam már ezekkel a botokkal szép halakat, főként csatornán horgásztam velük, de itt is tökéletesen megállták a helyüket.

Ahogy a Hideg vízi csatornai keszegezés finom feederrel című cikkem is igazolja, kisebb keszegek óvatos kapását is jól lehet látni az érzékeny spicceken, viszont meglepően jól felőrli a nagyobb halak erejét ez az érzékeny pálca. Nagyon élvezetes velük horgászni.

Ilyen érzékeny botokkal nagyon élvezetes ilyen szép halakat fogni.
Ez a szép tok igazán megkoronázta a napot. Nem csak tok jó volt nézni a fárasztást, de a barátomnak is tok bejött a method technika

Katalizátorként, főként a nappali naposabb és melegebb órákban számoltam azzal, hogy a Magic Method Spray vagy Liquid jól fog működni, így ezekből volt még nálunk. Amikor fújtunk, vagy liquidet csepegtettünk a csalira, akkor észlelhető volt, hogy gyorsabban van kapás. Nincs ebben semmi meglepő, igazából tették a dolgukat az adalékok, ezért vittük őket.

Napos, meleg őszi hétvégét fogtunk ki. Szép volt a környezet és végig volt kapásunk, amiből talán egy-egy nem lett meg. Bíztam benne, hogy Sanyi első methodozása így sikerül majd. Működött minden, amit eddig tanultam, olvastam, láttam, hallottam másoktól.

Megismertünk egy nagyon jó horgászvizet, végig ideális volt az időjárás, mozgalmas, halban gazdag horgászat volt. Egyedül egy dolgon javítanék így utólag. Fájó szívvel dobtam ki a horgászat végén az etetőanyag nagy részét. Felhasználni, eltárolni nem volt lehetőségem és így is, hogy nagyon sűrűn dobáltunk, közel sem volt szükséges 3 kg etetőanyag. Kettőnknek is bőségesen elég lett volna a fele.

Következő hétvégén, erre a horgászatra felbuzdulva, és ha már fel voltak szerelve a botjaim és össze volt készítve a felszerelésem, szintén methodozni mentem. Ez viszont már egy másik írás és videó témája lesz.