Sziasztok!

Ebben az írásban egy verseny utáni”csendről” fogtok olvasni,megnézünk pár olyan dolgot amivel ebben az időszakban is eredményesek lehettünk.

Elsőnek tudni kell, hogy a horgászatunk előtt egy 96 órás verseny volt és 28.000 kg halat fogtak a csapatok, szóval valószínüleg a tó 95 % ki lett fogva.

Az időjárás nagyon nem kedvezett nekünk,nagyon nagy,néha viharos erejű szél tombolt.
A peca 24 óra volt összesen, a 10-es állást tudtuk lefoglalni, ez egy közepes hely.Ami még nehézséget jelentett, hogy nem voltunk még ezen a helyen.

1. lépés a helykeresés volt: A bóját kb. 70 m-re tettük,egy kemény helyet találtunk, amit úgy gondoltuk,hogy megfelelő lesz.Mivel szinte kevés a kemény rész a tóban
érdemes ilyenkor azt a kevés időt ráfordítani, amit igénybe vesz ez a helykeresés. Ezzel nagyon sokat nyertünk a horgászat során.

2.lépés a szerelék volt: A szereléket elsőnek durvára hangoltuk, mivel azt gondoltuk meleg van és már nem kell finomkodni.2 óra elteltével, amikor nem volt kapás
tudtuk, hogy ez így már nem lesz jó.Ezért a 4-es és 6-os horgot egy 8-as horogra cseréltem,és csalitüskés előkét kötöttem. Ez azért kellett, mert pop up-ot használtuk.
Miért kellett a pop up? Azért tettem fel, mert a légnyomás magas volt,igazából azt gondoltam,ha a fekvő csali nem megy, akkor a magas légnyomás miatt biztos fentebb tartózkodnak a halak.
A taktika bevált. Elsőnek egy 9 kg-os ponty, majd később egy 15,20 kg-os ponty került a pontybölcsőbe.

3. lépés az etetés: Úgy voltunk vele,hogy nem sok kapás várható.Reméltük, hogy akkor ami jön az legyen legalább nagy.Az etetésben bojlit és pelletet alkalmaztunk,fözött bojlit és lassú oldódású pelletet.

S pár jó tanács!!!

1. Érdemes előre eltervezni,hogy mit szeretnénk, kisebb halakat vagy nagyobbakat fogni és annak megfelelően összerakni az etetést.
  2. Fontos dolog, hogy ha nagyhalakat akarunk fogni, akkor általában az etetés szélét horgásszuk meg,mert a nagyhalak nem szoktak bejárni az etetés közepére.
  3. Érdemes mindent összeegyeztetni, hogy sikerrel járjunk a peca végén:időjárás,légnyomás,halak viselkedése a vízen,na és persze a helykeresés!

Ha ezeket megfogadjátok, akkor biztos nem marad el a siker!!

C&R mindenkinek sok szép halat!!