Június végén került megrendezésre a bonyhád- börzsönyi Böri tavon az V. Dovit- Böri 24 órás páros pontyfogó verseny. A tó adottságait figyelembe véve a vezetőség 16 csapatban maximalizálta a résztvevő csapatok számát. Akkora volt az érdeklődés, hogy már a nevezési határidő letelte előtt betelt a létszám.

A felkelő Nap első sugarai már a vízparton talált bennünket. Izgatottan vártuk a verseny legizgalmasabb részét, a sorsolást. Fortuna Istenasszony az oldalunkra állt, mert sikerült a 16-os helyet kihúznunk. Ez a hely számított az egyik favoritnak, mivel ez a szigettel szemben, közvetlenül a kíméleti terület mellett helyezkedett el.

Alapozó etetésnek főzött kendermag és kukorica keveréket, fokhagymás- mandulás Dovit Magic Method pelletet és hallisztes etetőpelletet használtunk. Mivel nem volt nagy a távolság a sziget és köztünk, ezért azt gondoltuk ki, hogy merőlegesen a partra, „lerekesztjük” a tavat, hogy a kíméleti területről kimerészkedő halakat megállítsuk az etetésünkön.

A szerelékeket sem bonyolítottuk túl, kombi előke, egyszerű csomómentes kötéssel. A verseny elején a kis távolság miatt használtunk zsinórsűllyesztő ólmot, de ezt a későbbiekben elhagytuk.

Csalinak először a fokhagymás- mandulás vonalat erőltettük. 2 előkére fokhagymás Worm Ball került, a másik kettőre pedig All- In Wafters pelletet raktunk.

Etetőanyagnak két félét kevertünk, az egyik: fokhagymás „büdös” etetőanyag Magic Method fokhagymás – mandulás method mix keverékéből állt, melyhez hozzáadtam az ízben hozzáillő Magic Method pelletet, fokhagymás Quickliqet és fokhagymás kukoricatejet. Mire megkevertem, addigra már a szomszéd csapat is tisztában volt azzal, milyen ízesítéssel próbálkozunk.

Délben kezdődött a verseny és az első pár órában kicsit kétségbe estünk, ugyanis a mellettünk horgászó csapat elég jó ütemben elkezdte húzni a halakat, amíg mi csak elenyésző mennyiséget fogtunk. Ez az első mérlegelésnél is megmutatkozott, majd 20 kg-ot mérlegeltek, szemben a mi 9 kg-os összfogásunkkal. Ennek a fele sem volt tréfa, valamit ki kellett találni. A Worm Ball-okat lecseréltem 14 mm-es polipos- tintahalas csl bojlira, megspékelve egy ízben passzoló fluo pop uppal. Az etetőanyagot minden dobás előtt megmártottam polipos- tintahalas dipben. A másik két botnál is változtatást eszközöltünk.  Az etetőanyagot lecseréltük az új Prémium Method-ra, a csalitüskére pedig 8 mm-es chili- krill All- in Wafters került. Természetesen a bevetett készségek helyét is megváltoztattuk. Innentől felgyorsultak az események, kapás kapást ért, volt, hogy egyszerre 3 boton volt kapásunk. Folyamatosan fogtuk a 2-4 kg közötti pontyokat. Az éjszaka folyamán csak annyiban változott a helyzet, hogy kicsivel nőtt az átlagsúly, sikerült fognunk 3 db pontyot 6,5-8,5 kg között.

?

A kapások száma csak másnap 9 óra körül csökkent, ekkor újra elkezdtünk máshova dobálni, s ez elég volt ahhoz, hogy ne száradjanak meg a pontyzsákok.

Délben fújták le a versenyt, de még tartogatott a sors izgalmakat, ugyanis a szomszéd csapatból a lefújás előtt akasztott az egyik sporttárs egy halat, amit csak fél órás fárasztás után sikerült megmeríteni. Ekkor derült ki, hogy ez lett a verseny legnagyobb hala, amely 14 dkg-al volt „nehezebb”, mint az általam fogott ponty. Mit is mondhatnék, ilyen a horgászat.

Az eredmény hirdetésnél aztán kiderült, hogy sikerült átlépnünk a 100 kg-ot, pontosan 116 kg pontyot sikerült fognunk, ezzel megnyertük a versenyt. Fárasztó volt, de megérte.

Köszönetünket szeretnénk kifejezni a Dovit Kft-nek a ragyogó csalikért és támogatásért, valamint a Böri tó vezetőségének, tógazdájának, illetve a mérlegelésben segédkező tagoknak a verseny megszervezéséért és zökkenőmentes lebonyolításáért. Már várjuk a következő versenyt, addig is CSAK A DOVIT!!!