Horgászvíz választásom előzménye, hogy tombolán nyertem egy napijegyet a péteri horgásztóra. Régóta nézegettem már a tavat, de eddig még nem horgásztam rajta.

Sikerült a horgászat időpontját jó nagy kánikulára időzíteni, árnyékban is 30 fok volt, mikor a vízpartra érkeztem.

Ismeretlen vízen célszerű először a tógazdától vagy a helyi erőktől információkat szerezni, ha nem szeretnénk belefutni egy betlis horgászatba.

A tógazda rendkívül segítőkész, minden kérdésemre kimerítő választ kaptam.

A nagy melegre való tekintettel a tó mély részénél állítottam fel ideiglenes táborom, bízva abban, hogy a jelentős mennyiségű törpeharcsa a sekélyebb, „finomszerelékes” pályát részesíti előnyben.

Itt 2,5-3 méteres volt a víz, szembe velem nádas kb. 40-45 méterre.

Az etetést nem vittem túlzásba, 5 rakétányi kendermag- kukorica keveréket dobtam be, amit előzőleg chilis liquiddel tettem vonzóbbá, kiegészítve halas és kagylós CSL pellettel, valamint különböző méretű halibut pellettel.

A nád elé kb. 4 méteres sávot halas és kagylós oldódó és főzött bojlival etettem meg, dobócső segítségével.

A szerelékem mindkét boton 90 g-os távdobó ólom csúszóra szerelve, 8-as Mustad horog, kötés kd-rig.

Csalinak az egyik botra vajsavas halibut pelletet raktam egy fél kókusz-mogyorós pop-up kíséretében, a másikra a szokásos oldódó kagylós bojli egy bors- kagylós Duo  bojli és egy körte- kagylós fluo pop- up került a hajszálelőkére, persze körtés- kagylós pasztába burkolva.

Az első kapásra majdnem 2 órát kellett várni, az elkövetője egy másfeles pontyka volt, neki a pelletes szerelék tetszett meg.

Hal1

Komoly kapást produkált a mérete ellenére, azt hittem kicsit nagyobb lesz, persze kíméletes bánásmód neki is járt.

A következő hal kb. 1 óra múlva húzta el szintén a pelletes szereléket. Súlyban nagyobb volt, mint előző társa, de nem haladta meg a 3 kg-ot.

Hal2

Abban a melegben azt is csodáltam, hogy egyáltalán valami elhúzta.

A fűszeres alap megtette hatását, a törpék békén hagyták a szerelékeimet, pedig igen aktívak voltak a fekete ördögök.

Minden kapás után egy rakétányi magot és 10-15 szem bojlit szórtam be.

Ennek az eredménye még 3 db ponty volt 2-3 kg között.

Hal3

Valamiért nem nagyon evett a hal,  a tavon, törpén kívül nem fogtak semmit.

Végre besötétedett, így elviselhetőbb lett az idő, a halak is el kezdtek mocorogni.

Aztán – az éjféli csalifrissítés után-  megtört a jég, kapás a bojlival csalizott boton.

Óvatos kapás után éreztem, ez jobb hal lesz, mint az addigiak.

10 perc fárasztás után meríthettük meg pikkelyes vendégünket, amely kicsivel nehezebb, mint 8 kg-os volt.

Hal4

Természetesen fertőtlenítés és fotózás után már tovább is úszhatott.

Mivel már majdnem kezdett pirkadni, nem feküdtünk le, bízva a további akciókban.

Viszont csalódnunk kellett, pakolásig már nem könyveltünk el több kapást.

Összegezve a kevesebb, mint 12 óra alatt 6 db pontyot fogtunk. Sajnos igazán nagy halat nem fogtunk, de ettől függetlenül nagyon jól szórakoztunk. Az egész horgászat pikantériája, hogy rajtunk kívül az egész tavon csak egy db pontyot fogtak.

Gyorsan véget ért ez a rövid peca, de valószínű még vissza fogok térni egy hosszabb horgászatra is erre a kulturált, családbarát horgásztóra.