Barátaimmal terveztünk egy 24 órás horgászatot a Böri tavon.

A találkozót szombat reggelre beszéltük meg, de Zoltán barátom kitalálta, hogy ha már úgyis ráérünk, menjünk már péntek este, a többiek majd csatlakoznak.

A szót tett követte, gyors pakolás után irány a tó.

Már sötétedett, mikor odaértünk. Gyors jegyváltás után bepakolás, majd romantikus sátorállítás következett a fejlámpánk fényében. Ha tudtuk volna milyen éjszaka vár ránk, nem vesződtünk volna ezzel. Kb 23 órára végeztünk az etetéssel, csalizással. Apropó csali. Ezt a horgászatot 3 bottal kezdtük, az egyiken vajsavas pellet, a másikon jégbomba, a harmadikon házi készítésű májas- fokhagymás bojli várta a jelentkezőket. Sokat nem kellett várnunk, az első hal a jégbombára érkezett, majd elkezdődött egy haldömping. Szemhunyásnyit nem aludtunk, felváltva fárasztottuk a halakat.

A sokadik 2-3 kg os ponty után Zoli barátom fogott egy 5-öst. Ez vajsavas pelettre csábult el, meglebegtetve egy fél cseresznye- rákos fluo pop-uppal.

20150704556

Mire másnap reggel 7 körül megjött Tamás barátunk, már 20 db fogott ponty felett jártunk.

Azt gondoltuk, majd napközben kicsit pihenünk, de a halak nem így gondolták. Még a legnagyobb kánikulában is egymás után fotóztuk az egészséges, bivalyerős pontyokat.

Ebéd után csatlakozott hozzánk Gábor barátunk is.

Nem nagyon húzta az időt, röviddel a bedobás után már akasztott is egy szépségdíjas 4 kg feletti koit, amit egy másik csaligyártó cég, fűszeres oldódó bojlijával sikerült becsapnia.

Ezt követően az Ő etetésére is beálltak a halak, egymás után terelte szákba a szebbnél szebb pontyokat.

Időközben elhasználtam az utolsó jégbombámat is, úgyhogy átvette helyét a fokhagymás oldódó bojli.

Ha már említettem a jégbombát. Előszeretettel használom ezt az egyszerű, de hihetetlenül fogós csalit. Ugyanolyan koncentrált etetést hoz létre, mintha pva termékeket használnánk, de sokkal pénztárca barátabb megoldás.

Elkészítése roppant egyszerű:

1, Fogunk egy 0,5-1 dl –es műanyag poharat

2, Rakunk az aljába egy ujjnyi főzött kukoricát. Rakhatunk bele magmixet, bojlit, pelletet, csak a fantáziánk szabhat határt, viszont a pelletnél figyeljünk, hogy ne magas olajtartalmú legyen.

20150729563

3, Belehelyezzük a felcsalizott előkét, ami szintén bármi lehet.(azért a kutyatápot mellőzzük)

A csalit rakhatjuk közvetlenül a horogra vagy hajszálelőkére is.

20150729562 20150729565

4, Ezután telerakjuk a poharat a magokkal/magmixel és felöntjük vízzel.

20150729566

Rakhatunk hozzá folyékony dipet, pordipet, bármit, amitől attraktívabb lesz a csalink, de figyeljünk, hogy ne alkoholbázisú legyen a locsoló.

Az így elkészített poharak mehetnek a mélyhűtőbe.

20150729567

A vízpartra érve nincs más dolgunk, mint a karabinerbe beakasztani az előkét, a poharat levenni a jégbombáról és már repülhet is a szerelék.

Mivel viszonylag nehéz az így elkészített csali, figyelembe kell venni botunk dobósúlyát és azt, hogy nem kell nagy ólmot használnunk.

A halak kapókedve nem lanyhult, egymás után fárasztottuk a halakat. Időközben megérkezett Tibor barátunk is. Bár horgászbotot nem hozott, de legalább pótolta megcsappant folyadék készletünket. A nagy melegben ez rendkívül fontos.

A sok kisebb ponty mellé Gábor barátomnak beköszönt egy 7,50-es potyka, szombat délután nekem  egy 7 kg-os ponty, oldódó fokhagymás bojli-fokhagymás pellet kombinációra, aminek ikertestvérével Tamás barátom vasárnap délelőtt pózolhatott.

IMG_1057IMG_1080IMG_1005

A túrára a koronát Gábor 8-as pontya tette fel.

A 36 órás horgászat alatt kb. 50 db pontyot fogtunk, aminek köszönhetően fáradtabban mentünk haza, mint ahogy kimentünk. De megérte!