Ez a horgászat még augusztus végén történt, amikor a szokásos családi nyaralással egybekötve 3 napot tölthettünk édesapámmal, egyhuzamban a Balaton partján. Az időjárás előrejelzés a hét elejére lehűlést ígért.

Ez be is jött, de egyéb teendőim miatt sajnos nem tudtam ezt kihasználni, így a hidegfront utáni kánikulára értünk a vízpartra.

Sikerült a nyaralótól nem messze egy turistáktól és fürdőzőktől mentes fantasztikus helyet találni.

20160825651

Ez sajnos egyre nagyobb kihívások elé állítja a nyaralásuk alatt horgászni vágyó embereket, mert ha nem csónakkikötő, akkor a rengeteg, a szabályokkal nem törődő fürdőző foglalja el a még be nem épített part melletti helyeket.

Hát nekünk sikerült egy ilyen helyet találni. Viszonylag sok karó volt leszúrva az előttünk elterülő területen, de ez abszolút nem zavart minket, sőt, később megkönnyítette az etetést.

Medertérképezés során kiderült, a víz 70 méter körül csak 1,8- 2 méter mély volt, az aljzat enyhén iszapos volt, persze találtunk kagylós részt is, ennek a szélét horgásztuk meg.

20160825652

Etetésnek kagylós és halas etető pelletet, halibut pelletet vegyes méretben 8-20 mm-ig,20-as oldódó és 16 mm-es főzött bojlit használtunk, kezdésnek kiegészítettük kendermag, tigrismogyoró és kukorica keverékkel.

Csalinak egyik botra a már sokat bizonyított bors-kagylós bojlit raktam, mellé körte- kagylós fluo pop- up került. Persze raktam még rá pva hálóban kagylós pellet, a csalit pedig bepasztáztam a jobb csalogatóhatás miatt. Ezt a messzebb lévő bójához dobtam, ami kb. 90 méterre volt.

A maradék 3 bot e bója és egy 65-70 méterre lévő bója közé került.

Mivel nem használtunk csónakot, az etetést spomb segítségével végeztük. Bizony elkelt a dobókesztyű használata, még úgy is, hogy nagy etetést csak reggel és este végeztünk.

Csalinak dippelt halibut pelletet és Red& Black halibut pelletet használtunk. Az etetőkosárba a Kék Kagylós etetőkeverék került.

Első nap egy 60 dkg-os dévéren kívül más akciót nem könyvelhettünk el. Annyira nem csodálkoztunk, mert napközben 30 fok körül alakult a hőmérséklet.

Az etetést persze töretlenül folytattunk, bízva az éjszakákban és a hajnalokban.

Második éjszaka már sikerült fognunk egy 4 kg-os pontyot, mellé 3 dévért.

20160826653

Mivel két nap alatt 4 bottal ez nem túl fényes teljesítmény, a kánikula ellenére sem, ezért valamit ki kellett találni. A fonott előkét lecseréltem egy kombinált előkére, ami a fluorocarbon és a fonott zsinórok előnyös tulajdonságait egyesíti. A csali maradt, viszont az etetőkosárba először körte- kagylós paszta került, megspékelve zöld kagylós Magic Method Liquiddel, majd erre gyúrtuk rá.

Hogy ez a változtatás vagy a 3 napos folyamatos etetés, vagy mindkettő hozta meg a várva várt áttörést, de utolsó éjszaka sikerült 6 db pontyot partra segíteni 4-7 kg között.

2016082665420160826655

2016082765720160826656

2016082765820160827659

A legfogósabb csali volt a Red & Black halibut pellet red változata 20 mm-es méretben, ezt követte a dippelt halibut pellet. A bojlival csalizott bot csak egy pontyot hozott, viszont az volt a legnagyobb.

Mindent összegezve jó csalikkal, partról is eredményesen horgászhatunk pontyra a Balatonon.

Persze nem árt, ha az időjárás, a légnyomás is megfelelő, de sajnos nem mindig akkor megyünk horgászni, amikor minden körülmény ideális.

Viszont, ha alkalmazkodunk a körülményekhez és kihozzuk magunkból a maximumot a siker nem marad el.