Nagy izgalommal és kicsit feszülten vártuk az év második versenyét. Ezen a találkozón megjelent „Harsány krémje”. Nagyon sok csapat hazai pályának tekinti ezt a vizet, így szinte minden csapat egyenlő esélyekkel indulhatott. Az előző verseny eredményét alapul véve, itt is szerettünk volna dobogóra állni! A sorsolás helyválasztásos volt. Most rajtam a sor, hogy kihúzzam hanyadikként választhatunk. Fortuna ismét mellénk állt, sikerült kihúzni a 8-as számot, így megnyílt a lehetőség egy jó helyválasztásra! A sorrend húzása után jött az állások választása. Mint ahogy biztos is volt, első körben kimentek az egész évben jól muzsikáló szakaszok. Mikor elérkeztünk a 8-dikhoz, már csak átlagos részek voltak bent, így rövid hezitálás után meghoztuk azt a döntést, hogy a tó közepe a vonuló halak miatt jónak ígérkezik!

A verseny rendhagyó módon indult, miszerint a megelőző napon volt a gyülekező, sorsolás, helyfoglalás és egy finomra sikerült megnyitó vacsora! Mindenki elfoglalta a maga által kiválasztott pozíciót és lassan kialakultak a táborok. Gergővel mint mindig nagy hangsúlyt fektettünk a meghorgászni kívánt területre. Alapos helykeresés után, 110-120 méter körül találtunk egy kemény, iszapmentes dombocskát, mely ígéretesnek tűnt. El is helyeztük ott a bójánkat!

15 perccel kezdés után!

Maga a verseny másnap reggel indult reggel 8kor, így volt egy teljes éjszakánk a stratégia felállítására. A kezdés után nem sokkal, már szákba is volt az első halunk. Jó hírként már telefonálhattunk is a tógazdának, mert közel 20 kg körüli halról volt szó. Egész pontosan 19.58 kg.

Lassan kezdett beérni az etetésünk és elkezdtük sorban fogni a halakat. Ekkor még a mezőny egyben volt, nem sikerült nagyobb előnyre szert tenni. Az esti mérlegelésnél 164 kg halunk volt, míg a második 147 kg-mal a nyomunkban járt. Lassan ránk sötétedett és megpróbáltunk koncentrálni az éjszakára. Mint utólag kiderült nem hiába való volt a fáradozás, reggeli mérlegelésnél 19 db halat tudtunk mérni. Ebből a 19 halból kettő volt 10kg alatti. Utólag összeszámolva ez az éj 240 kg halat hozott, megnyugtató előnyre tettünk szert. De mint már nálunk megszokott nincs lazsálás.

24 órás állás.

A verseny folytatásában tovább növeltük előnyünket. Csalinak a jól bevált fűszeres bojlinkat használtuk . A pontos etetés itt is sokat számított, megpróbáltunk koncentráltan etetni és ezt minél pontosabban meg is horgászni. A felkínálási mód az előző versenytől eltérően, szinte mindegy volt. Kimagasló különbséget nem tapasztaltunk a csalizási módok között, ezért a jól bevált 16-os olvadó bojlinkat kombináltuk egy 10-es pop up-pal. Az előkénk egy átlagos karom szerelék volt, nem túl hosszú előkehosszban, mivel mint korábban említettem nagyon kemény volt az aljzat.

100_3353 100_3355

Ahogy egyre inkább közeledett az 50 óra vége, Gergővel kitűztünk egy célt. Ha már lúd, legyen kövér, megpróbáljuk átlépni a 700 kg-os álomhatárt. Az utolsó mérlegelés előtt 13 db halunk volt lekötve és számolgattunk fejben. Meg van vagy nincs meg!? Nem tudtuk pontosan mi lett a végeredmény. Mint minden versenynek, ennek is eljött a vége és fény derült a titokra. 50 óra tiszta versenyidő után az élen végeztünk 705 kg hallal.

I. Batta István emléktalálkozó végeredménye

100_3364        A vándorkupa és az első helyért járó kupa

A vándorkupa és az első helyért járó kupa

Végül engedjétek meg, hogy ezzel a cikkel egy kedves barátunkra emlékezzünk, a találkozó névadójára, Batta Istvánra, aki nem EGY horgász volt, hanem nagyon sokunk példaképe.