Unokatestvérem javaslatára ellátogattunk az őrbottyáni horgásztóra.

Csodálatos látvány tárult elénk érkezésünkkor, lenyűgözött ez a 17 hektár vízfelülettel rendelkező tó.

Bármerre indultunk, mindenhol rendezett part fogadott, esőbeállókkal, szemét sehol.

Mivel először voltam a tavon, érdeklődtem a helyi horgászoknál, hova érdemes ülni, hol van akadó, melyik csali az eredményes, stb.

Ismeretlen vízen ez a leggyorsabb és legbiztosabb információszerzési módszer.

Minden megkérdezett spori készségesen válaszolt minden kérdésemre.

Rövid tanácskozás után kiválasztottuk helyünket a félsziget csücskén.

Őrbottyán5

Innen a sekély és a mély víz, nádas és az árok is egyaránt elérhető volt.

Mivel minden horgászhely megközelíthető autóval, gyorsan odaértünk a kiszemelt helyre. Szerencsére nem ült ott senki, ami a horgászok számát tekintve nagy mázli volt.

Két etetést készítettünk, az egyiket a nádas mellé, ahova amuros etető pelletet, amuros X-TRA etetőkeveréket rakétáztam be.  Erre a botra csalinak 3 szem amuros kukorica+1 gumikukorica került a hajszál előkére, kb. 1,5 cm-re a horogtól.

A másik etetéshez a Dovit fokhagymás- mandulás method mixét egészítettem ki főt magvakkal, csalinak kukoricát raktunk fel.

A horgásztársak elmondása alapján a pellet nem nagyon megy a tavon. Kicsit kétkedve fogattam, de később bebizonyosodott, hogy igazuk van. Bármilyen ízesítésű és méretű pelletet raktam a horogra, kapást nem, vagy csak nagyon nehezen tudtam kicsikarni.

Az első kapásra majdnem fél órát kellett várni, ami egy kb. 1,5 kg ponty volt.

Őrbottyán 4

Délig még 5-6 pontyot sikerült matracra fektetnünk, 3 kg-ig, természetesen kukorica csalival.

Őrbottyán6

Őrbottyán 7

Viszont ekkor megváltozott az idő és a szemerkélő esőt felváltotta a forró napsütés, ami nem volt túl jó hatással a halak kapókedvére.

Estig csak pár dévért fogtunk, viszont a legkisebb 40 dkg volt.

Érdekes volt megtapasztalni, hogy se törpeharcsát, se kárászt nem fogtunk, úgyhogy kipróbálhattuk az összes puha csalinkat is.

A helyi erők szerint nagyobb pontyokra éjjel lehet számítani, ezért este 7 körül megszórtam rakétával az árok környékét. Erre a célra kevés magmixet, kb ¼ kg mikro halibut pelletet és 20 mm-es tintahalas garnélás házi készítésű bojlit használtam.

Sötétedésig semmi érdemleges nem történt, ezért volt időnk gyönyörködni a szinte érintetlen természetben.

Időközben a horgászok zöme összepakolt, de még így is sok kivilágított horgászhelyet lehetett látni.

Ahogy hallgattuk a halak ugrálását és átadtuk magunkat a nyugalomnak, észre sem vettük, hogy már éjfélt ütött az óra, ideje volt lefeküdni.

Már majdnem elaludtam, mikor lassú, húzós kapással jelentkezett valami a horog végén.

Ekkor már- bízva a helyiek tapasztalatában-1 db kagylós oldódó bojli, 1 db bors- kagyló duo bojli volt a hajszálon, amit körte- kagylós fluo pop uppal könnyítettem ki. Természetese az egészet körte- kagylós fluo pasztába öltöztettem be. Ez a csali kombináció több 10+-os halhoz segített már hozzá.

Ráemelés után éreztem, hogy ez nagyobb, mint a napközben fogott pontyok.

Erejéből először 7-8 kg-ra saccoltam, de amikor már 20 perc elteltével sem tudtam felhozni a 2 méteres vízből, gondoltam, hogy kicsit nagyobb lesz.

Aztán még 10 perc kellett hozzá, hogy megszákoljuk.

Majdnem akkora volt a ponty, mint a matracom.

Őrbottyán2

Mérlegeléskor derült ki az igazi súlya, 11,94 kg volt.

Őrbottyán

Mivel nem szeretem betárolni a halakat és a helyi szabályok sem teszik lehetővé ezt, pár fénykép és fertőtlenítés után már úszhatott is tovább.

Hihetetlen öröm lett úrrá rajtam, hirtelen egy kicsit sem voltam álmos, azt gondoltam, ha már nem fogok semmit, az sem érdekel, ez a hal már így is bearanyozta az egész horgászatot.

A vége az lett, hogy reggelig már nem volt több kapásunk, de egy pillanatig sem bánkódtunk.

Fantasztikus horgászaton voltunk túl egy csodálatos vízen, ami „csak” keveset mutatott meg kincseiből.

Hiszem, hogy nem ez volt a legnagyobb ponty a tóban,- bár nekem kétségkívül az egyik legszebb-de ezt majd a következő horgászatok fogják bizonyítani. Mert az tuti, hogy nem ez volt az utolsó horgászatunk Őrbottyánban.