A novemberi halfogás a rutinos horgászokat is próbára teszi. Ebben az időszakban minden apróság felértékelődik és nagy jelenetőséggel bírhat. Csalijainkat és etetőanyagunkat nagy gondossággal kell megválogatnunk és előkészítenünk, amit a végletekig lefinomított szerelékünkkel juttatunk vízbe.

A hétvégén általam csak részben ismert horgászvízen jártam. Bár a helyszín már ismerős volt, sokat horgásztam az Akasztói Horgászparkban az elmúlt években, de a nagyhalas vizeit csak futtában láttam. A létesítmény más taván már rutinos vagyok a 2-4 kg átlagsúlyú pontyok horgászatában, erről bővebben olvashattatok a Feeder bottal az Akasztói Szikipontyok nyomában című írásomban.

Önmagában a hűvös, szeles és esős idő is kihívást jelentett, nemhogy a rutinos, tapasztalt, nagytestű halak, de pont ezek összessége csábított erre a pecára.

Nyitásra, kicsivel reggel hét óra előtt érkeztem a tóra horgásztársammal, Tamással. 8 órakor kezdtük meg a horgászatot. Az Új Extra Tó elnevezésű tavon, az utolsó előtti két helyen ültünk le, a szemközti nádfal elé pár méterrel vetettük be a szerelékeinket.

Közvetlenül a nád fal elé vetettük be a végszerelékeinket

A szemközti oldalon nincsenek kialakítva horgászhelyek

A módszerem egy pelletkosaras szerelékből, amivel mindig ugyan azt a helyet horgásztam meg, és egy methodos kosaras szerelékből állt, amivel sűrűbben, különböző helyekre dobálva próbáltam megkeresni a halakat, első sorban az etetés peremén.

A viszonylag rövidnek mondható, kb. 50 méteres távolság miatt a legkisebb súlyú és méretű kosarakat tettem fel. 10-es méretű Korum Xpert Power Barbless horgot használtam, ami maximálisan megfelel a tó előírásainak, mivel az új és régi extra tavon is kizárólag a szakáll nélküli horog elfogadott.

A két kedven feederkosaram, a legkisebb méretekben

A két kedven feeder kosaram, a legkisebb méretekben

Mivel nem volt „csodacsalim”, ezért a horgászatot kellő előkészülettel vártam. Két különböző típusú és négy különböző ízesítésű etetőanyagot kevertem be.

A pellet kosárba töltött etetőanyag mixemnek a Dovit Fekete pontyozó hideg vízi keverék volt az alapja, amit tovább dúsítottam Dovit Epres CSL Amino  Pellettel és Dovit Horgász kukoricával (csemegekukorica). Fokozva az etetőanyag csalogató hatását, Epres CSL Amino Liquid aromával ízesítettem, külön az összetevőket is. Ezzel a keverékkel végeztem alapozó etetést, ami 6 dobást jelentett.

Hideg vízi etetőanyag kellékei

A mini méretű method kosaramba Dovit Magic Method mixet töltöttem Eper-Hal, Fokhagyma-Mandula és Ananász-Hal ízesítésekben, amiket az ízben hozzájuk tartozó Magic Method Liquid aromákkal ízesítettem.

img_0558-2 img_0559-2

Ennél a résznél biztosan többen megjegyzik, hogy túlzás lehet ennyi etetőanyag.

Az alacsony vízhőmérséklet miatt a halak táplálék felvétele is lecsökken, ezért az összes etetőanyagom súlya alig haladta meg az 1,5 kilót, amiben az alapozó etetés is bele tartozott.

Az első néhány óra csalik váltogatásával, kísérletezéssel telt.

feeder2Tamással már jártunk egy kísértetiesen hasonló helyzetben Maconkán, akkor nem sikerült értékelhető halat fognunk a horgászat végéig. Nem volt túl bíztató az időjárás sem, a reggeli napsütést sötét színű felhők és szél váltotta fel. Néhány horgász volt körülöttünk, aki szintén megúszták az első néhány órát kapás nélkül.

Délben aztán végre megtört a csend. Egy határozott, de nem túl erőteljes kapásra vághattam be. Az etetésen talált rá a csalira az érdeklődő, ami sokadik variációként, epres ízesítésű halibut pellet volt csalizva. A bevágás utáni pillanatban éreztem, hogy erre a halra vártam.

Tamás stégén sikerült kellett kifárasztanom

A szomszédos stégén, Tamás horgászhelyén sikerült kellett kifárasztanom

A hideg víz ellenére nagyon kiváló ellenfél akadt a horgomra, fél órányi fárasztás után sikerült szákba terelnem egy 12,70 kg súlyú Szikipontyot.

Igazi harcos volt a hideg víz ellenére is

A tó zárásáig még volt jócskán horgász idő, így joggal bízhattam abban, hogy sikerül még kicsikarnom egy kapást, de a maradék néhány óra már esemény nélkül telt el részemről.

Délután az eső is nehezítette a horgászatot

Tamás egy 4 kg körüli ponttyal büszkélkedhetett a délutáni órákban, neki is ez volt az egyetlen kapása a nap folyamán.

Titkon bíztam abban, hogy sikerül egy „tíz plusszos” halat fognom, de közel sem lehettem benne biztos. Figyelembe véve a körülményeket és a vegyes információkat a halak kapó kedvéről, azt kell mondanom, hogy nem volt könnyű horgászat, ezért számomra ebben a helyzetben az egyetlen kapásom nagyon sokat számított és nagyszerű élmény marad az egész nap.