Május végére terveztünk egy rövid horgászatot Zoltán barátommal.
A horgászatot megelőző napokban majdnem végig narancs riasztás volt érvényben a térségben.
A hajnali induláskor „csak” citromsárga riasztást adott ki az OMSZ, de hát akkor kell horgászni, amikor jól esik
Kiérkezésünk után egy fél órás beszélgetés vette kezdetét kedvenc tógazdámmal. Nem csak azért, mert régen találkoztunk, hanem, mert bevált az előrejelzés, ami felhőszakadást illeti.

Egy fertályóra múlva, már az etetés előkészítésével foglalkoztunk.
Erre a horgászatra fokhagymás és vajsavas termékekkel készültünk.
Korábban is horgásztunk már fokhagymás csalival a tavon, de nem sok eredménnyel.
Az alapozó etetés CSL pelletből, halibut pelletből, egész és félbevágott tintahal- rákos bojliból állt, amit fokhagymás QuickLiq-el tettem vonzóbbá.
Itt használtam először a Pellet Bucket Instant pelletmixet, de nem utoljára.

Két helyet etettem meg rakétával, egyik a tó közepén lévő árok, a másik a túloldalon lévő bokor környéke volt. Mindkét helyre 3 rakétányi anyagot dobtam háromszög alakzatban. Ez a módszer már többször bizonyított.
Csalinak az egyik horogra fokhagymás oldódó bojli került, pva hálós halibut mikropellet kíséretében.
Ezt a kb. 60 m-re lévő árokba dobtam, a másik szereléket a szemben lévő bokor bal oldalára juttattam be a parttól kb.1- 1,5 m-re. Ezen a horgon fokhagymás halibut pellet volt.
Zoltán barátom feeder botokkal horgászott, az egyiken vajsavas etetőanyaggal ellátott vajsavas halibut pellet, a másikon X-TRA Big Carp etetőkeverék mellé fűszeres kolbászos pellet került.
20150523552
Az első kapás a fokhagymás bojlira jött, majd ezt követte még három. E közben a többi bot hallgatott.
Ez idő alatt változó intenzitással esett az eső, ami jó hatással volt a halak „kapókedvére”.
Fél óránként felváltva fárasztottuk a pontyokat 1.5 kg-tól 5 kg-ig.
20141024544

20150523549
Aztán dél körül elállt az eső, kisütött a nap, a kapások száma drasztikusan lecsökkent.
Két óra szünet után sikerült egy halat akasztanom, ami jóval nagyobb volt, mint az előzőek.
Sajnos az előkém nem bírta a kiképzést, ezért elmaradt a közös fénykép.
Ezután még egy pontyot sikerült szákba terelni, majd elérkezett a horgászat leggusztustalanabb része, a pakolás.

Élmény dús horgászatunk eredménye 12 db ponty. Bár a nagyobbak közül nem fogtunk e napon, így is jól szórakoztunk ebben a pár órában.
A halak nagyon jó erőben voltak, mentek, mint a gyorsvonat, fárasztásuk még a 3 lb botommal is élmény volt, nem hogy feederrel.
Pár hét múlva lesz a tavon az idei első 24 órás verseny, remélem hasonló, ha nem jobb eredményt fogunk elérni. Erre garancia lehet az a sok mázsa hal, ami 1 hektárra jut. Ezért (is) ez az egyik legjobb tó a megyében. A teljesség igénye nélkül, íme, pár fénykép az általunk fogott halakról.