Végre elérkezett a várva várt, teszt hétvége. Egy a fővároshoz közeli, M3-as autópályán meg-közelíthető 5,8 hektáros kiváló adottságokkal rendelkező, intenzíven telepített horgásztóra esett a választásunk. Szombat hajnalba lázas gyorsassággal próbáltuk a teljes versenyre, tesztelésre szánt felszerelést behámozni a rendelkezésre álló „kispuntoba”. Néhány haszontalan alkatrész (kalaptartó, hátsó ülés) eltávolítása után pikk-pakk végeztünk és elindultunk az akkorra már-már derengő reggeli fényáradatban.

Kevesebb, mint félóra után megérkeztünk, megkerestük a helyet, elrendeztük a piszkos anyagiakat, ittunk egy jó kávét a halőrháznál és elvégeztük a kipakolást.

A korai érkezés eredményeképpen az alapozó etetést még társaság nélkül tudtuk elvégezni. Intenzíven telepített, folyamatosan áramló vízen kell horgászni így a kisebb etetési mennyiség mellett döntöttünk. Etetésre csak pelleteket használtunk, bíztunk abban, hogy a melegedő vízben és az áramlásnak köszönhetően az oldódó pelletek hamar meghozzák a pontycsapatokat. Minden más horogra szánt csalit pedig PVA termékeket használva helyeztünk horgaink mellé.

Alapozó etetésre felhasználtunk 5kg Dovit mangós-tigrismogyorós etetőpelletet. A tigrismogyoró fogósságát évtizedek óta ismerjük, mangóval kiegészítve viszont páratlan íz világot, illataromát sikerült párosítani. Továbbá használtunk egy kis csomag (500g) Dovit tigrismogyorót, illetve egy csomag CSL Amino mangós pelletet. Megfigyeléseink alapján a több méretű, más oldódási idejű pellet használatával egy etetésen nagyobb sikereket tudunk elérni. Mivel minden esetben talál az érkező halcsapat ízletes falatokat. Az három csomagot összeöntöttük egy vödörbe és meglocsoltuk CSL Amino Liquid-el, nagyjából a felét öntöttük erre a mennyiségre.

Egy alapos keverés és 10 perc várakozás után 2 etetési pontra hajóval húztuk be a szerelékeket, nagyjából a tó közepén túl ¾ távra vittük be (régi patakmeder törésére), majd megjelöltük a damilokat. Versenyek során mindig megjelöljük az etetést vagy marker úszóval vagy dőlőbójával. Ezen a kis vízen, tiszta időben erre nem volt szükség. A tóban található jelentős mértékű fehérhal állomány miatt a halibut alapú etetést elvetettük, sajnos túlságosan szeretik a dévérek is a hallisztből készült csalikat.

Felszerelésről:

4 darab Shimano Alivio 3 librás 2 részes horgászbotokkal horgászunk, orsók átlag 60-85-ös méretűek, 0,30-as süllyedő damillal töltve. Kis vízen fonott dobóelőkét nem használunk. A végszerelék 2 horgászboton fix ólom rögzítést (70gramm), 2-es horgot használunk illetve 2 boton 70grammos csúszó ólmos szereléket, 2-es 4-es horgokat szoktunk előnyben részesíteni.

A kijelölt horgászidő folyamatosan csökkent, ezzel egyenértékűen a hőmérséklet meredeken emelkedett. Fenéken senki nem fogott semmit, hatalmas csend telepedett a vízre. Próbaként a csonti, kukorica kombó se fogott semmit fenéken, így nem csüggedtünk. Folyamatosan óránként jutattunk be, dobócsővel saját készítésű halas-büdös, édes, fűszeres jellegű oldódó, illetve főzött bojlikat. Néhány kósza csippantás, belehúzás, forgás jelezte az etetésen tartózkodó halakat, de kapást nem sikerült előidézni.

Az „unalmat” megtörve felszereltünk 1-1 könnyű match botot, és egy gyors házi verseny keretében percenként fogtuk a tenyeres méretű dévéreket, etetésre Dovit Tigrismogyorós X-TRA etetőkeveréket használtunk, csontival kiegészítve.

A dévérezést egy hatalmas erejű, füstölős kapás szakította félbe, de bevágás után rövid idővel lemaradt az addig jól húzó tettes. Tanulság: mindig ellenőrizzük horgaink élét és lehetőség szerint élezzük vagy cseréljük. A kapás után ismételten nagyobb mennyiségű pellet, bojli adagot hajóztunk be az etetés közepére.

A reggelből este lett, nagyon hűvös este. Gyorsan felállítottuk a sátrunkat, és elhelyezkedtünk a sátor körül. Éjszakára az édes csalikat lecseréltük, fűszeres, büdös bojli-pelleteket használtunk. Az egyik horgászboton, amely az etetés szélére került, 22mm-es Red&Black Fűszeres Kolbászos Fúrt Halibutot helyeztünk. Röviddel a bedobás után érdeklődés mutatkozott a csalira, de érdemi kapás nem történt, csupán 1-2 húzást jelzett az elektromos kapásjelző. Megvizsgálva a szereléket, megállapítottuk, hogy kicsivel nagyobb stoppert kell használni, valószínűleg leverték a csalit a hajszálról. Újabb dobás következett nagyobb pellet stoppert használva biztosítottuk a csali biztos egyhelyben maradását. Nagyjából hajnali 1 órakor mintaszerű, folyamatos húzással jelentkezett a tettestárs, néhány kisebb kitörés után szákba került a gyönyörű tükörponty. Mérlegelés, fertőtlenítés és fotózás után azonnal vízbe helyeztük és útjára engedtük a tükröst, a mérleg 5,78 kg-nál állt meg, és 55cm-ig nyújtózott a matracon.

A kijelölt 24 óra több halat nem adott, reggel 6 órakor pakoltunk és elhagytuk a horgásztavat. Néhány hasznos tapasztalatot szereztünk a csalik, etetés működéséről. Valamint a pellet fogósságát bizonyította az elmúlt 24 óra.