Május elsejétől egy hetet töltöttünk a méltán híres, helyenként hírhedt Pó folyón.

A Pó deltájában a Goro ág mellett volt a „bázisunk”.

Sajnos az időjárás megnehezítette a helyzetünket.

Pár fontosabb információ a jövőben esetleg ide utazó horgászoknak.

A horgászmódszer kiválasztásában nem érdemes tanácsot adni, mivel a pergetés, bólyazás, kuttyogatás is meghozhatja az áhított saját testsúlynál nehezebb halakat.

Érdemes előzőleg ismerősöket keresni akik már jártak a Pó vidékén és érdeklődni a tapasztalatokról tőlük ,amennyiben maradnak megválaszolatlan kérdések ezekre szívesen válaszolok.

Felszerelés:

Márkát és típust sem szeretnék írni orsóban és botban sem mert mindenkinek más vállt be eddigi horgászatai során.

Zsinórban a 0.40mm-es fonott alatt nem érdemes gondolkodni, de a 0.60mm-es irányát sem szabad elvetni, ehhez kell igazítani a felszerelés többi részének erősségét is.

Érdemes motoros csónakot is bérelni radarral ellátva mert a 1,5 méteres víztől a 12 méteresig terjed a Goro ág  mélysége, és jó tudni éppen mi van alattunk.

Sajnálatos módon a magyar horgászok egy része, nem csak az előzőleg  említett módszerekkel horgászik ezekre a félelmetes óriásokra… Ők gyakran részesülnek a más nemzetiségű (német,holland…) vagy akár a helyi olasz harcsahorgászok inzultálásában, viszont tapasztaltuk hogy a szabályos és sportszerű horgászokat segítik mindenben.

Nappal hárman horgásztunk egy csónakban, Jóska bácsi sok éves kuttyogató tapasztalatával nappal is nagy esélyünk volt egy óriást fogni.

A hét eleje:

Első kapásunk rögtön próbára tette a felszerelést, a bevágás után pár másodperc múlva a bot feladta a küzdelmet, Jóska bácsi még fél bottal is küzdött vele, de végül a 0.60mm-es fonott zsinór is gyengének bizonyult, elképzelni is nehéz mekkora hal lehetett…

A napi nagy izgalom adag után több kapásunk nem volt.

A második napon a nagyon jó időjárás miatt már korán neki tudtunk állni horgászni, erre a napra 12 kapás jutott nekünk, ennek ellenére valami miatt nem sikerült egy halat sem megfogni.

Nehézkes kezdet…

Harmadik és negyedik napon az időjárás nem engedett minket úgy horgászni ahogyan azt szerettük volna.

A hét végére az időjárás is kedvezett nekünk, éreztük hogy eljött a mi időnk.

Délig egy kapásunk sem volt, már kezdtünk félni, hogy bennünk van a hiba. Megérkezett az első kisebb hal hal 3-4 kiló körül lehetett.

Első hal a Pó folyón amit én kuttyogattam fel a napközbeni pihenéséből

Ezután már elkaptuk lendületet. Én egy 11kg-os halat is  tudtam a csónakba/csónak mellé húzni. Szerencsére több 10kg környéki halat sikerült fogni, ekkor jött a második „pofon” ezúttal nálam szakadt a zsinór bevágás után… Valószínűleg ez a hal is nehezebb volt nálam. 2:0 a nagyoknak.

Amiért mentünk, a fénykép egy 100kg-os hallal sajnos kétszer is elúszott, pedig már szinte a kezünkben volt.

A sok rontott kapás után egy 10+os hal is nagy öröm

Hosszú előkés horgászat a Goro csatornán

Természetesen egy feeder botot is „csempésztem” a felszerelések közé.

Egy sima versenyszabályoknak megfelelő szereléket és 3 szem csontit használtam, etetésnek pedig Dovit X-TRA Nagy Dévért használtam. A harcsázásról elhíresült Pó folyó gyönyörű keszeg és ponty állománnyal is büszkélkedhet.

Ezt mutatják a közel 40kg-os kifogott pontyok is. Sajnos a ponty horgászatra most nem jutott idő… de kiváló feederes és bojlis víz, a Goro csatornájában sok szép méretes pontyot láttunk, pár év múlva talán  a pontyhorgászok által Európa egyik legkedveltebb horgászvíze lesz belőle.

A ponty tilalmi idejének végeztével szeretnénk visszatérni és ezúttal kapitális vadvízi pontyokra horgászni.

Hatalmas a keszeg állomány is