Miután kedvenc tavamról egy hozzá nem értő, kezdő, magát bojlis horgásznak valló fiatalember egy gusztustalan, rágalmazós cikket írt, elhatároztam, hogy bebizonyítom neki és azoknak, akik elolvasták az egyik „bojlis” facebook csoportban megjelentetett cikkét, hogy nem valósághű, amit közölt.

Kapóra jött, hogy két tűzoltó kolléga meglátogatott minket Németországból, ezért összekötöttük a kellemest a hasznossal.

Már sötétedett, mire kiértünk a tóra, úgyhogy csapatmunkában kezdtük a sátorállítást és az etetést.

A vízszint az elmúlt pár nap esőzése után 10-15 cm-t emelkedett, de az aszály miatt még így is kb 30-40 cm-el alacsonyabb volt, mint normál esetben, ezért nem a megszokott nádfal előtt alakítottuk ki az etetést, hanem a tó közepén lévő kisebb törésnél.

Etetésre halas és amúros etetőpelletet, fél kg főzött magmixet és 1 kg halibut pelletet használtunk, a két feeder bot kosarába, barna method mix került.

Az iszap vastagság miatt hosszabb horogelőkét kötöttünk, a csalikat pedig minden esetben kikönnyítettük, az inline ólmokat is kisebb, 60 g-ra cseréltük.

Mire mindennel végeztünk, besötétedett. Az első hal viszonylag sokat váratott magára, bedobástól számítva kb ¾ órát. Ez a pompás hal 7 kg-ot nyomott és epres halibut pelletre csábult el.

Bonyhád4

Innentől 15-20 percenként fárasztottuk a pontyokat 1,5-3 kg-ig.

A csalik tekintetében szinte mindegy volt, mit raktunk a hajszálelőkére, mindenre volt kapás, úgyhogy nagyon jól szórakoztunk.

Lefekvés előtt, hogy a kisebb pontyokat valamelyest szelektáljam, 18 mm-es kagylós bojlit raktam fel, egy ugyanolyan nagyságú pop- up kíséretében. Természetesen fluo paszta is került a csalira.

Olyan jól nevelt pontyok lakják a tavat, hogy napfelkeltéig nem volt érdeklődő a csalijainkra, úgyhogy nyugodtan alvással tölthettük a maradék 4-5 órát.

Épp a jól megérdemelt reggeli kávénkat fogyasztottuk, mikor az addig hallgató bojlit felszippantotta egy ponty. Ráemeléskor már éreztem, nem az addig megszokott standard hal küzd a horgon.10 perc fárasztás után már a matracon pihent a 8,3 kg-os potyka.

Bonyhád 1

Nem sokkal ezután Tibor barátom botja is elsült, aminek eredménye egy 5,5 kg-os bajszos lett.

Az idő rövidsége és a programok sokasága miatt délelőtt 10 órakor már kezdtünk pakolni. Nem is nagyon bántuk, mert már ekkor majdnem 30 fokot mutatott a hőmérő.

Bonyhád2

Rövid, de élmény dús horgászaton voltunk túl, aminek eredménye 16 db ponty lett.

Bár a többsége 3 kg körüli volt, úgy gondolom, sikerült bebizonyítani, hogy kánikulában, alacsony vízállásnál is lehet halat fogni, csak figyelembe kell venni a külső tényezőket. Azért nem árt, ha van mellette egy kiváló csali és némi tapasztalat.