Sziasztok!  Következő irásomban szeretnék segitséget nyújtani azoknak, akik kimondottan az amurokat szeretnék megcélozni a nyár folyamán.Egy szebb amur megfogásának reményében érkeztem egyik kedvenc tavamra Őzetanyára. Tavaly már sikerült kétszer eltöltenem 72 órát a tavon. Ami nagyon eredményesnek bizonyult számomra, számos 10 és 15 fölötti pontyot sikerült szákba terelnem, de sajnos 20 fölé nem sikerült mennem (Legnagyobb 19,70kg).

A mostani alkalom kicsit eltért az előzőektől, mivel most kimondottan amurokat szerettem volna fogni, legalább is egy két szebb példányt.

Horgászhelyem a sokak álltal favorizált 14-es hely volt, ahol 72 órát töltöttem el barátaimmal együtt.

Sajnos megérkezésünk során nem sok jóval biztattak minket, rekkenő hőség, kevés fogás, nem eszik a hal. Mindenesetre boldogan és izgatottan vágtunk bele a horgászatba. Két bóját helyeztem el, egyiket enyhén balra 95 méteren, ahol a mélység 2,6méter volt és fokozatosan mélyült 3méterig. Másik bójámat jobbra a 11-es állás irányában helyeztem el körülbelül 50 méteren 2,2m vizmélységnél. Mások álltal elmondottak alapján a jobb oldali bója irányában ha minden klappol várhatóak amúrok.

Fontosnak tartom elmondani, hogy aki amúrt szeretne beállitani az etetésre, az számoljon nagyobb mennyiségű etetéssel.

A stratégia a következő volt: a bal oldali bójáról a pontyokat, a jobb oldaliról pedig az amúrokat vártam. Baloldali bójámat nagyrészt bojlival és pellettel etettem, a jobb oldalira a 3 nap folyamán folyamatosan magmixet spomboztam. Szükséges a nagy etetés, mivel ha odaállnak az amúrok pillanatok alatt felehetik az etetést, ha nincs ott megfelelő mennyiség.

Magmixet már otthon elkészitettem,az esetek nagyrészében ezt a magmixet alkalmazom, aminek a lépései a következők voltak:

1. Magmix, ami a következőből állt: kender, repce, tigrismogyoró, kukorica, búza
  2. 24 órát előáztattam a magokat
  3. Forrástól számitva 2órát főzöm a kukoricát, tigrismogyorót, majd hozzáöntöm a kender,repce, búzát.
  4. Miután eltelt a két óra, beletettem Erős Pistát és Melaszt, amitől egy csipős- édes magmixet kapok, lefedtem és hagytam kihűlni.

Amúros etetésem folyamán magmixet és a Dovit álltal forgalmazott amurozó pelletet használtam, illetve amurozásra való locsolót.

Az egész túra  folyamán kűzdenünk kellett minden egyes halért. Végül szépen zártuk a túrát a helyzethez képest.

A túra második napján délután 17,00-kor egy komótos kapásra lettem figyelmes a balos bója tövéhez dobott szerelékemen. Rövid kűzdelem során sikerült szákba terelni a túra halát, amit a tógazda és a halőrök segitségével mérlegeltük és engedtük vissza. Nagyon boldog voltam, súlya átlépte a bűvös 20-as határt. Pontos súlya 20,25kg volt. Viszont az amúrok még mindig nem voltak jelen egyik etetésemen sem.

Ilyenkor gondolkozik a horgász, hogy mit is tehetne, mit variáljon, hogy sikerüljön valami szebb halat, vagy legalábbis egy amúrt becsalni az etetésre. Mindent egy lapra feltéve harmadik reggelen egy kis területet bőven megszórtam magmixel. Majd a következő szerelékkel próbáltam üldözőbe venni az amúrokat.

A Gemini ólomnak köszönhetően 100%-os biztonsággal várhatom a halakat, anélkül, hogy gubancolódna a szerelékem. Csalinak egy szem Dovit Ananász Pop up került a horogra, majd súllyal beállitottam a megfelelő lebegtetést, ami jelen esetben olyan 3-4cm volt, utolsó lépésként pedig pva került a horogra, amit mézes kukoricatejjel öntöttem le. Végül a pontos, preciz horgászat és a gubancmentes szerelék meghozta az eredményt.

Utolsó reggel 1 óra leforgása alatt 4db amúrt is sikerült fogni. Végszóra mesébe illő módon megérkezett a célhalunk az amúr. Második amúr egyben a túra második legnagyobb hala volt 17kg-os súlyával. Nagyon boldog voltam. A Dovit Pop up csalival, kis pva-val, sok sok maggal sikerült kivarázsolni a vizből egy hatalmas torpedót kisebb ( 7-9 közötti társaival együtt). Sajnos a túránk végetért, igy már nemtudjuk meg mi lett volna, ha marad még 24 óra a túrából talán még jónéhány amúrral fotózkodhattunk volna, mivel ahol egy két amúr megtalálható ott több is.

Mindent összegezve nehéz pecában volt részünk, de büszkén, elégedetten fejeztük be a túrát végülis 20+os pontyot zsákmányoltunk és hiába keservesen, de sikerült végszóra becsalni az amúrokat is az etetésre, nem is akármilyen példányt.

Remélem hasonló élményekben lesz részetek a nyár további részében. Görbüljön mindenkinek!