Egy gyönyörű napsütéses reggelen barátnőmmel elhatároztuk, hogy ha csak pár órára is, de elmegyünk pecázni.

A cél a Pródi horgásztó napijegyes tava volt, eddig a bojlis tavon horgásztam, de most késztetést éreztem, hogy kipróbáljam magam a kisebbik taván.

Miért választottam ezt a tavat?

Mivel erre a horgászatra nem egyedül érkeztem, próbáltam egy olyan tavat kiválasztani, ahol nagy eséllyel nem maradunk hal nélkül ,így nem lesz talán annyira unalmas egy lánynak a botok mellett történő pihenés.

Mindenkinek javaslom, hogy olyan helyre vigye először a párját pecázni, ahol nem kell órákat vagy akár napokat ülni egy kapásért, mert garantáltan legközelebb, majd mehetünk egyedül. 🙂

Megérkezésünk után elfoglaltam a megmaradt horgászhelyek közül a számomra legideálisabbat. Úgy gondoltam, hogy ebben a szép időben inkább a tavacska sekélyebb részében lesznek a halak, ahol gyorsabban melegszik a víz és hamarabb találnak maguknak természetes táplálékokat.

Mivel csak 5 óra aktív horgászat állt rendelkezésemre, próbáltam egy úgynevezett zsinórklipszes megoldást alkalmazni. Amit mindenkinek ajánlok akár egy rövidebb vagy hosszabb pecáról van szó.

Annyi a lényege, hogy ha egy darabosabb hal akad a horogra, minél előbb próbáljuk meg kiakasztani a zsinórt a klipszből mielőtt elveszítenénk a halat. Ehhez a zsinórklipszes megoldáshoz két leszúróra van szükségünk, amit kimérünk egy adott távolságra egymástól pl.5 méter. Így néhány fordulat alatt kimérhetjük a pontos távolságot, amit megszeretnénk a továbbiakban horgászni illetve spombbal etetni.

Jelen esetben én 80méteren akasztottam ki a zsinórt mindkét botomon és a spombon is. Így a gyenge szél miatt aránylag pontosan megtudtam horgászni ezt a távolságot.

Így a halakat megpróbáltam egy kis területre koncentrálni, ezáltal lényegesen hamarabb érhettünk el kapást.

Erre a rövid horgászatra 2 fajta keveréket állítottam elő vajsav-hal illetve fokhagyma-mandula ízesítésűt. Mindkét keverék szinte hasonlóan vizsgázott 4 illetve 3 pontyot adott.

Elég eredményesnek mondható egy 5 órás horgászat alatt megfogott 7db ponty. Ami közül a legnagyobb kereken 8kg volt.

Ezen a horgászaton szinte csak az Ananász-hal method bojlit húzta, ami egy kis 10es horoggal tökéletesen kikönnyítve várta a gyanakvó pontyokat.

Nagyon fontos, hogy mielőtt élesben bevetésre kerülnek a szerelékeink, csalink bizonyosodjunk meg róla, hogy megfelelően viselkedik-e. Ha hűl kicsi, könnyű horgot választunk akár megemelheti a csali a horgot, esetleg az előkénket is, viszont ha eltaláljuk a tökéletes méretet, akkor egy kikönnyített csalit kapunk, ahol a csali lebeg, de a horog súlya nem emeli meg az aljzatról.

A júniusi hónapban részt veszek egy 48órás pontyfogó versenyen, amiről részletes beszámolót írok.

Megosztom veletek a trükköket, csalikat, felkínálását, amivel eredményesek lehetünk versenykörülmények között. Tavaly dobogós helyen végeztünk, szeretnénk hasonló eredményeket elérni idén is.

Mindenkinek eredményes horgászatot kívánok!