Csapatunk gőzerővel készül az év első komolyabb megmérettetésére.

Ez okból ellátogattunk egy 24 órás horgászatra, a versenyhelyszínre, Paksra.

Paks6

Mivel nem ez lesz az első versenyünk a tavon, valamennyire tisztában voltunk azzal, mely helyek működtek eddig, s melyek azok, amelyek nem annyira.

Mivel bíztunk a csalikban, a leggyengébb helyek egyikére ültünk le. Ráadásnak erős szelet kaptunk, ami persze nem felénk fújt. Ha itt fogunk halat, akkor nagy baj nem lehet a versenyen.

A taktika majdnem ugyanaz volt, mint a versenyen, alapozó etetés gyanánt főzött magmixet, epres CSL és kagylós etető pelletet használtunk. Mivel a víz még csak 9 fokos volt, természetesen nem etetünk annyit, mint amennyit fogunk majd április végén.

Paks7

Persze volt még nálunk bojli is, nem kevés mennyiségben, halas, epres és kagylós ízesítésben.

Kétféle méret állt rendelkezésre, 20 mm-es oldódó, és 16 mm-es főzött változatban.

A megbeszélt taktika szerint fél óránként 10-10 db oldódó bojlit csöveztünk az etetésre.

Csalizásra, az egyik botra a Dovit újdonságai közül az epres- halas duo bojlit fűztem fel egy epres- halas method bojli társaságában. Persze nem maradhatott el a kis pva csomagocska sem, amit a fluorocarbon előkére fűztem fel.

Másik botomra 16 mm-es halas bojli került a kisméretű Mustad horog alá.

Hogy ellenállhatatlanabb legyen, pva zsinórra felfűztem 3 db bojlit, majd az egészet belemártottam az Fluo Vit család fűszeres dipjébe.

Csapattársam a kagylós ízt próbálta, ő sima oldódó bojlit rakott fel anélkül, hogy dippelte vagy lebegtette volna.

Az első kapásra viszonylag sokat kellet várni, de ezt már megszoktuk az eddigi horgászataink során.

Este 8 órakor érkezett az első hal, a fűszeres  dippes halas bojlira.

Kb. 20 perc elteltével tudtuk megmeríteni a hideg víz ellenére derekasan küzdő pontyot, amely 7.80 kg-ot nyomott.

Paks5

A következő ponty 21.30 óra körül tette tiszteletét nálunk a maga 1.50 kg össztömegével. A kíméletes bánásmód neki is járt, gyors horogszabadítás, fertőtlenítés és úszhatott is tovább.

Dobócsővel folytattuk az etetést éjjel 1 óráig, majd aludni tértünk sátrunkban. Persze a versenyen egy ember folytatni fogja egész éjjel az etetést.

A következő hal hajnal négy órakor riasztott, ez is a halas- fűszeres kombinációra.

Paks3

Az előke 10 cm-es flourocarbon zsinór egy 8-as Mustad horog, a kötés kd-rig.

Az előttünk elterülő rész iszapos volt, akadó csak partszélen volt a bokrok alatt, természetesen ezt a ponty is nagyon jól tudta. Éreztem, ahogy a 28-as Sufix Duo Core zsinórom pattogott az ágak között, de szerencsére jól akadt a kis horog és a türelmes fárasztás eredménye egy gyönyörű 8.90 kg-os ponty lett.

Paks2

Siettünk a fertőtlenítéssel és a fotózással, mert az hőmérséklet nem volt kimondottan kellemes és nem szerettük volna, hogy a hal nyálkahártyája a mi lassúságunk miatt sérüljön.

Visszaengedés közben azért megígértettük vele, hogy a versenyen találkozunk és elhozza a nagyapját is.

Paks4

Mielőtt visszavonultunk volna sátrunk melegébe, még ráetettünk 10-15 db bojlit minden botra.

Sokat nem aludtunk már, reggel hat órakor arra keltünk, hogy ütemesen veri az eső a sátrat.

Annyira nem örültünk a dolognak, de legalább a szél nem fújt.

Gyors kávé és irány etetni. Ekkor láttam meg, hogy az etetésen milyen mozgás van.

Mivel délelőtt járt le az engedélyünk, elkezdtük a horgászat legutálatosabb részét, a pakolást.

Persze a botok maradtak legutoljára, aminek az eredménye kettő db 2 kg-os és egy 2.5 kg-os potyka lett.

Mivel az időjárás sem volt teljesen ideális a horgászat alatt és a hely is viszonylag gyengének mondható, tűzoltó parancsnok barátom és csapattársam „a gyakorlatot megfeleltre értékelte”.

A verseny április 21.-én kezdődik, bízunk abban, hogy az időjárás jobb lesz és nem gyenge helyet húzunk a sorsoláson, de nagyon bízunk a csalikban és a taktikánkban és reméljük, tovább öregbíthetjük a Dovit nevét egy jó versenyeredménnyel.